Een hoge positie in Google is belangrijk voor elk bedrijf. Aangezien Google met 97% van alle zoekopdrachten een gigantisch aandeel heeft in het internet in het algemeen, is een goede positie in zijn zoekresultaten belangrijk om potentiële klanten te bereiken. Dit kan op meerdere manieren, bijvoorbeeld d.m.v. linkbuilding. Dit is een proces waarin je interne en externe links verzamelt, zodat je waarde creëert voor de bezoeker van je website. Wat dit precies betekent, leggen we je uit in deze blog.
Interne links
Een interne link is een link in de teksten van je website, naar een andere pagina op je website. Het is hier belangrijk dat beide pagina’s relevant zijn aan elkaar. Door dit te doen, creëer je waarde voor de bezoeker van je website: aangezien ze geïnteresseerd zijn in het ene onderwerp, kan het andere ook interessant voor ze zijn.
Door een sterk intern linkprofiel te creëren, help je Google om pagina’s te beoordelen. Zij herkennen sneller dat de ene pagina bij de andere hoort en dat het daarom ook een interessant resultaat kan zijn voor de zoekwoorden die je gebruikt op deze pagina. Uiteraard mag je ook gerust een keer linken naar een pagina die niet per sé relevant is aan je onderwerp, maar die wel benoemd wordt. Sterker nog: een link naar je homepage wordt gewaardeerd, omdat waarde op deze pagina bepalend is voor de waarde over de rest van je website.
Externe links
Linkbuilding gaat niet alleen over jouw eigen website: deel uitmaken van een linkbuildingnetwerk is namelijk ook belangrijk. In dit linkbuildingnetwerk krijg je te maken met websites die een hoge domeinautoriteit hebben en daardoor hoog in de zoekresultaten van Google staan. Deze websites laat je naar jouw website linken: een externe link dus. Google merkt dat jij besproken wordt door deze waardevolle website en denkt hierdoor automatisch dat je het bespreken waard bent en daarmee ook het bezoeken. Jij stijgt dus in de zoekresultaten!
Hoe maak je deel uit van een linkbuildingnetwerk?
Natuurlijk wandel je niet zo maar een linkbuildingnetwerk binnen: hiervoor dien je iets te betalen. Als je zeker wil weten dat jij de juiste investering maakt, kun je in zee gaan met een online marketingbureau als Traffic Today. Zij hebben toegang tot de beste netwerken en weten daardoor jouw website te koppelen aan de beste waardes, die passen bij je budget. Ben je benieuwd? Neem gelijk een kijkje op traffictoday.nl!