Je hebt het aantal bezoekers op je website in de afgelopen maanden flink zien groeien. Nu is het zaak om de volgende stap te zetten: een verbetering van de conversie op je website! Hoe zorg je dat je van deze bezoekers (potentiële) klanten maakt? Op welke manier verhoog je het percentage bezoekers dat een offerte aanvraagt of een product afneemt, voordat deze de website verlaat? In dit artikel vind je een aantal handige tips, die je hierbij kunnen helpen.
Tip 1: zorg dat je CTA minimaal twee keer terugkomt
Allereerst is het belangrijk, dat een bezoeker op minimaal twee punten op een pagina wordt aangezet tot het uitvoeren van een handeling. Dit kan bijvoorbeeld het opvragen van een offerte zijn, maar ook het kopen van een product. Zorg er hierbij voor, dat iedere pagina een duidelijk doel heeft. CTA’s met verschillende doelen combineren op dezelfde pagina is onverstandig.
Tip 2: zorg dat een bezoeker direct geïnteresseerd raakt
Een bezoeker zal een pagina scannen en bijvoorbeeld de eerste alinea hiervan lezen, voordat deze besluit om door te lezen of de pagina te verlaten. Het toont aan dat het van groot belang is om een bezoeker direct in de eerste zinnen te interesseren. Wat maakt het voor een bezoeker belangrijk om door te blijven lezen? Beschrijf bijvoorbeeld een probleem setting, waarin een bezoeker zich mogelijk herkent.
Tip 3: zorg dat er enige urgentie gecreëerd wordt
Een derde factor die meespeelt in het verhogen van de conversie op je website, is de urgentie die gecreëerd moet worden. Het moet een potentiële klant duidelijk worden gemaakt, dat het nu of nooit is. Ofwel door een aantrekkelijke aanbieding te bieden, ofwel door aan te geven dat jouw product een probleem van de klant vandaag nog kan oplossen.
Meer handige tips om de online marketing van je bedrijf te verbeteren? Op MarcoBouman.com lees je interessante artikelen met nuttige tips.