Ben je uitgekeken op de huidige huisstijl van je onderneming? Het kan een goede reden zijn om te kiezen voor een nieuwe huisstijl. Ook past de huidige stijl van je website, kanalen op sociale media en bijvoorbeeld briefpapier mogelijk niet meer bij hetgeen je als organisatie uit wilt stralen. De huisstijl maakte je bij de oprichting van je bedrijf, toen je nog geen geld had om hier een investering in te doen. Het past echter niet meer bij de professionaliteit die je tegenwoordig nastreeft! Reden genoeg om voor een professionele vormgever te kiezen, die jou helpt een huisstijl te ontwikkelen die past bij de huidige tijd.
Tip: zoek je een professionele designer voor logo en/of huisstijl ontwerp? Bezoek dan eens 15eurologos.nl voor betaalbare ontwerpen.
Factoren om rekening mee te houden
Het ontwerpen van een nieuwe huisstijl voor je organisatie is niet eenvoudig. Er zijn verschillende factoren om hierbij rekening mee te houden. Zo moet de huisstijl en in het bijzonder het logo van je organisatie uniek zijn. Geen generiek logo met klassieke symbolen, maar een logo die direct opvalt tussen de logo’s van je belangrijkste concurrenten. Daarbij wil je een tijdloos logo hebben! Het logo moet niet na een paar jaar gedateerd zijn en opnieuw vervangen worden. Kleine aanpassingen aan het logo kunnen vanzelfsprekend altijd. Kijk eens naar de wijze waarop de logo’s van bijvoorbeeld Nike en McDonald’s zich hebben ontwikkeld door de jaren heen.
Een huisstijl is meer dan een logo alleen
Wanneer je voor een nieuwe huisstijl kiest, ga je niet alleen voor een nieuw logo. Een huisstijl is veel meer dan dat! Kies bijvoorbeeld ook voor een nieuw ontwerp voor de website van je organisatie, qua kleuren en stijl passend bij het logo. Ook de pagina’s op sociale media kunnen wellicht een opfrisbeurt gebruiken. Zo sluiten de verschillende kanalen die je als organisatie hebt straks goed op elkaar aan.