zondag, april 2, 2023
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Login
No Result
View All Result
Home Ondernemen

Imago van jouw bedrijf een kickstart geven? 4 tips

admin by admin
maart 11, 2022
in Ondernemen, Tips
0
Imago van jouw bedrijf een kickstart geven? 4 tips
0
SHARES
18
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Als beginnende ondernemer is het belangrijk om goed voor ogen te hebben wat je naar de
buitenwereld wilt communiceren. Je kan dan nog wel zo’n goede identiteit neerzetten, als
het imago hier niet mee overeenkomt, sla je alsnog de plank mis. In dit artikel leggen wij
uit hoe je het imago van jouw bedrijf een kickstart kunt geven.


Imago en identiteit


Allereerst is het belangrijk om het verschil tussen de identiteit en het imago van een bedrijf
te weten. Je identiteit wordt gevormd door de kernwaarden van jouw bedrijf, dit bepaald
hoe een organisatie daadwerkelijk is. Het imago is daarentegen hoe mensen denken over
een organisatie. Met andere woorden: dit is het beeld dat het algemene publiek heeft bij
een bepaald bedrijf.
Als organisatie moet je een consequente en geloofwaardige boodschap uitdragen naar
buiten, zodat er een gewenst imago ontstaat. Hoe doe je da?

Related posts

website

Wat je moet weten over ICT-opleidingen

maart 23, 2023
zakelijk

Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken

maart 23, 2023


Tip 1: Huisstijl

Bij het creëren van je huisstijl laat je al zien wat voor bedrijf of persoon je bent. Kleuren,
vormen en iconen zeggen namelijk al heel veel. Denk daarom goed na over hoe jij jezelf en
het bedrijf wilt neerzetten.


Tip 2: Adverteren


Door te adverteren maak je jezelf zichtbaar als bedrijf. Je kent het vast wel: die ene grappige
reclame of juist die vervelende reclame waarvan het deuntje de hele tijd in je hoofd blijft
hangen. We weten dat leuke of irritante reclames de aandacht trekken. De manier waarop
je adverteert, draagt dan ook bij aan het imago. Denk dus goed na hoe jij je bedrijf wilt
neerzetten wanneer je aan de slag gaat met reclamespots en andere online-uitingen.

Naast online adverteren draagt offline reclame voor jouw bedrijf bij aan je imago als
startende onderneming. Gevelreclame, lichtreclame en voertuigreclame zijn goede
voorbeelden die zorgen voor een betere zichtbaarheid, vindbaarheid en herkenbaarheid
van jouw bedrijf. 

Tip 3: Social media


Tegenwoordig kun je er als bedrijf niet meer omheen: social media. Wees niet bang om
actief te zijn op social media en de interactie met het publiek uit te lokken. Bol.com is hier
een goed voorbeeld van. De reclames van Bol.com lokken reacties uit. Daarnaast reageert
het bedrijf op de comments van klanten. Op deze manier worden hun berichten populair.
Interactie is belangrijk en draagt bij aan het imago van je bedrijf.  


Tip 4: Uitstekende service

Tot slot draagt een goede relatie met je klanten bij aan het vormen van je imago. Tevreden
klanten komen terug en zullen je daarnaast aanbevelen aan hun contacten. Zorg dan ook
altijd voor dat beetje extra bij de klanten. Op deze manier wordt je bedrijf vaker genoemd
vanwege de uitstekende service die je levert.
Zorg ervoor dat de identiteit en het image van je bedrijf overeenkomen. Met deze 4 tips
geeft jij het imago van jouw bedrijf een kickstart! Veel succes vast!

Previous Post

De voordelen van een goed ondernemingsplan

Next Post

3 tips om een betere werkgever te worden

Next Post
3 tips om een betere werkgever te worden

3 tips om een betere werkgever te worden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECOMMENDED NEWS

Duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen? 3 slimme tips op een rijtje!

3 jaren ago
NLP Eindhoven, een meerwaarde voor jouw leven

NLP Eindhoven, een meerwaarde voor jouw leven

2 jaren ago
Koelkast

Ontdek hier de beste koelkast aanbieding

2 jaren ago
creditcard

De voordelen van een creditcard als ondernemer

1 jaar ago

FOLLOW US

  • 122 Followers
  • 71.9k Followers
  • 190k Subscribers

BROWSE BY CATEGORIES

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

  • online retailers vergroot B2C-marktbereik

    Nieuw platform voor online retailers vergroot B2C-marktbereik met gemak

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Haal je producten bij de groothandel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat zijn de meest voorkomende afvalstromen op kantoor?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Slippers naar het werk? Mag dat?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vergoot jouw magazijn met een Mezzanine vloer!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

De blog voor ondernemers! Op deze website lees je blogs die te maken heeft met ondernemen.

Volg ons social media:

vrienden

Recente berichten

  • Wat je moet weten over ICT-opleidingen
  • Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken
  • Waarom kiezen voor glasvezel internet?

Categorieën

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

website

Wat je moet weten over ICT-opleidingen

maart 23, 2023
zakelijk

Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken

maart 23, 2023
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

No Result
View All Result
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In