zaterdag, mei 17, 2025
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Login
No Result
View All Result
Home Ondernemen

De 3 meest bekende risico’s binnen bedrijven

admin by admin
januari 10, 2022
in Ondernemen, Tips
0
De 3 meest bekende risico’s binnen bedrijven
0
SHARES
22
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Als werkgever ben je verplicht om een veilige en gezonde werkomgeving te creëren voor je werknemers. Een bedrijfsrisico inventarisatie is daarom niet alleen belangrijk, maar zelfs wettelijk verplicht. Want in welke sector je ook actief bent, er liggen altijd veiligheidsrisico’s op de loer. Door je bewust te zijn van de meest bekende risico’s en de grootste gevaren voor je eigen bedrijf goed in kaart te brengen, kun je actief werken aan een veilige werkomgeving. Op die manier voorkom je ziekteverzuim en houd je jouw medewerkers gezond en tevreden. Om welke risico’s het precies gaat, hangt af van je branche en bedrijf. Toch hebben we vier van de meest bekende risico’s binnen bedrijven voor je op een rijtje gezet.

1. Gevaarlijke stoffen

In veel bedrijven wordt er met gevaarlijke stoffen gewerkt. Bij sommige chemicaliën is dit direct duidelijk, maar soms komen er ook gevaarlijke stoffen vrij bij andere processen. Hierdoor zijn niet alle werkgevers altijd even goed op de hoogte van de gevaarlijke stoffen waaraan zij hun werknemers blootstellen. Volgens het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid overlijden er zelfs jaarlijks zo’n 3000 mensen door gevaarlijke stoffen. Als werkgever is het dus enorm belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de stoffen waarmee je werknemers in aanraking komen. Bij Fort Markenbinnen is het bijvoorbeeld mogelijk voor werknemers om cursussen te volgen, waarbij werknemers op verschillende manieren leren over veiligheid op de werkvloer. 

Related posts

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

mei 6, 2025
vergadering

Slim ondernemen begint met efficiënt werken

mei 6, 2025

2. Werkplekinrichting

De plek waar je werknemers aan de slag gaan, moet comfortabel en vooral ergonomisch ingericht zijn. Op die manier voorkom je gezondheidsklachten en ziekteverzuim. Zoiets simpels als een goede bureaustoel kan al een enorm verschil maken. De juiste kantoormeubelen ondersteunen je medewerkers dag in dag uit tijdens hun werkzaamheden. Ook in staande functies, bijvoorbeeld op de productievloer, is het belangrijk om aandacht te besteden aan een ergonomische werkhouding. Werken werknemers vaak vanuit huis? Dan is ondersteunen in het inrichten van een goede thuiswerkplek ook zeker wenselijk.

Schadelijk geluid

Vooral in de bouw en industrie worden dagelijks erg veel werknemers blootgesteld aan harde geluiden. Geluiden boven de 80 dB(A) worden als schadelijk aangemerkt. Als dit soort geluidsniveaus in jouw bedrijf gehaald worden, is het belangrijk om werknemers te voorzien van de juiste beschermingsmiddelen. Soms zijn ook minder harde geluiden schadelijk of vervelend. Als je hierover signalen krijgt van werknemers is het belangrijk om hier serieus mee om te gaan. Beschermingsmiddelen zijn niet altijd voldoende. Soms moeten er andere maatregelen worden genomen om de geluidsoverlast te verminderen.

Naast deze drie bekende risico’s zijn er nog veel meer risico’s die zich binnen een bedrijf kunnen voordoen. Een goede risico inventarisatie en evaluatie, maar ook de aanstelling van een goede preventiemedewerker, kunnen hierbij helpen. Zo bied jij je werknemers een zo veilig mogelijke werkomgeving.

Previous Post

Op zoek naar een digitale werkplek die schaalbaar is? Stop dan nu met zoeken

Next Post

Wil jij het geheim weten van een corona vrije werkomgeving?

Next Post
Wil jij het geheim weten van een corona vrije werkomgeving?

Wil jij het geheim weten van een corona vrije werkomgeving?

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECOMMENDED NEWS

salarisadministratie

Wat is salarisadministratie precies?

3 jaren ago
draad

Voordelen van een elektrotechnische groothandel voor kabels, draden en toebehoren

2 jaren ago
Ondernemen

ICT Arnhem: Het Digitale Hart van Gelderland

2 jaren ago
verhuis

Verhuizen met je onderneming? Let hier op

4 jaren ago

FOLLOW US

  • 139 Followers
  • 71.9k Followers
  • 205k Subscribers

BROWSE BY CATEGORIES

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

BROWSE BY TOPICS

accountant afscheid collega bedankjes afscheidscadeaus voor een collega bezoekersregistratie digital signage documentbeheer duurzame kantoorverlichting flexwerkplek kantoorruimte linkbuilding lunch catering marketing automation onderhoud van je bedrijfspand opslagruimte oud ijzer inleveren personeelsplanning stabiel energienet utiliteitsbouw vermogen beheren wagenpark zakelijke herenkleding zakelijke zonnepanelen zonnepanelen op bedrijfspand

Populaire berichten

  • Slippers werk

    Slippers naar het werk? Mag dat?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Nieuw platform voor online retailers vergroot B2C-marktbereik met gemak

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Haal je producten bij de groothandel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vergoot jouw magazijn met een Mezzanine vloer!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat zijn de meest voorkomende afvalstromen op kantoor?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

De blog voor ondernemers! Op deze website lees je blogs die te maken heeft met ondernemen.

Volg ons social media:

vrienden

Recente berichten

  • Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer
  • Slim ondernemen begint met efficiënt werken
  • Hoe maak je jouw bedrijf klaar voor een duurzame toekomst?

Categorieën

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

mei 6, 2025
vergadering

Slim ondernemen begint met efficiënt werken

mei 6, 2025
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

No Result
View All Result
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In