Als ondernemer met een bedrijfsbus of auto van de zaak is autoreclame een must. Autoreclame is namelijk een effectieve manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Het is een mobiele vorm van reclame die je bedrijf overal kan promoten waar je naartoe gaat.
Er zijn verschillende soorten autoreclame die elk unieke voordelen bieden. In dit artikel bespreken we de verschillende soorten autoreclame.
Autobelettering
Autobelettering is de meest toegepaste vorm van autoreclame. Het omvat het aanbrengen van een ontwerp of logo op de carrosserie van de auto. Het kan variëren van subtiele belettering tot volledige carwraps die de hele auto bedekken.
Autobelettering is een effectieve manier om je bedrijf te promoten terwijl je onderweg bent en kan ook dienen als een manier om de professionaliteit, herkenbaarheid en de betrouwbaarheid van je bedrijf te benadrukken.
Magneetreclame
Magneetreclame is een tijdelijke vorm van autoreclame. Het omvat het aanbrengen van een magneet op de deuren van de auto met daarop het logo van je bedrijf, aangevuld met een slogan en contactgegevens.
Het is een goede optie voor bedrijven die de mogelijkheid willen hebben om hun reclame op verschillende auto’s te plaatsen of hun auto voor persoonlijk gebruik willen gebruiken zonder de reclame permanent te hoeven verwijderen.
Als je voor magneetreclame kiest, verwijder de magneet dan in ieder geval minstens één keer per week, anders kunnen er op den duur beschadigingen aan de lak ontstaan.
Achterruit reclame
Achterruit reclame is een eenvoudige manier om de aandacht van andere automobilisten te trekken. Het is in principe autobelettering, maar dan alleen op de ruit. Achterruit reclame is interessant als je de kosten voor autoreclame laag wilt houden.
Autoreclame op het dak
Dakreclame is een geweldige manier om de aandacht te trekken en je bedrijf te promoten. Hierbij wordt er belettering op het dak aangebracht. Dakreclame is vooral effectief voor bedrijven die in een stedelijke omgeving gevestigd zijn, waar mensen vaak vanuit een kantoor of woning naar beneden kijken en daardoor de reclameboodschap zien.
Carwrapping
Carwrapping is de meest kostbare vorm van oud reclame. Hierbij wordt de gehele auto ingepakt met een folie. Je ziet carwrapping vaak toegepast op bedrijfsauto’s die compleet omgetoverd worden in de huisstijl van het bedrijf. Het is daarom alleen aan te raden (i.v.m. de kosten) als autobelettering niet volstaat.