zaterdag, mei 17, 2025
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Login
No Result
View All Result
Home Ondernemen

Alles uit de mogelijkheden van medewerkers halen

admin by admin
juni 19, 2020
in Ondernemen, Personeel, Tips, ZZP
0
Alles uit de mogelijkheden van medewerkers halen
0
SHARES
33
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Wanneer je als ZZP’er werkt, dan komt eigenlijk alles op jezelf en je netwerk aan. Wanneer je echter met personeel gaat werken, dan kan je ook de kwaliteiten van anderen optimaal benutten. Natuurlijk gaat dit niet vanzelf. Daarom is het dus ook zaak om te bekijken hoe je het beste uit je medewerkers kunt halen. Dat begint al vanaf het eerste moment. Bijvoorbeeld door te zorgen voor de optimale inwerkperiode. Hoe ziet zo’n periode eruit? Wat moet je doen? En wat moet je in ieder geval laten? Deze tips zullen je erbij helpen.

De juiste opdrachten geven


De beste manier om het personeel optimaal te benutten, is door iedereen de juiste opdrachten te geven. Dat geldt dus ook voor nieuwkomers die ingewerkt moeten worden. Juist door opdrachten te bieden die inzicht geven in hoe de werkzaamheden gaan en hoe de lijnen lopen in het bedrijf en in de branche, is de inwerktijd slim te benutten. Daardoor is dus ook sneller optimaal te profiteren van alle kennis en kunde die een nieuwe medewerker in het bedrijf brengt. Zorg dus altijd dat je de juiste opdrachten klaar hebt voor een optimale start van de medewerker.

Related posts

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

mei 6, 2025
vergadering

Slim ondernemen begint met efficiënt werken

mei 6, 2025

De inzichten goed benutten

Ook is het belangrijk om vanaf het eerste moment goed op te letten wat de medewerker doet met de opdrachten die hij of zij krijgt. Zo weet je direct met welk type persoon je te maken hebt en waar de sterke en zwakke kanten liggen. Zo weet je dus ook waar je deze persoon optimaal kan benutten binnen de organisatie. Dit is wel zo handig omdat je daardoor dus ook eerder de groei van het bedrijf ziet voltrekken die je voor ogen had met het aantrekken van de nieuwkomer. Iedereen heeft hier dus voordeel van.

De juiste focus hebben

Ook is het belangrijk om al tijdens de inwerkperiode de juiste focus te hebben. Concreet betekent dat dus dat je niet van de ene kant van de branche naar de andere kant gaat. Dit is de fout die vaak gemaakt wordt tijdens het inwerken. Door in korte tijd alles te willen laten zien, is er uiteindelijk een onoverzichtelijk geheel getoond. Dit betekent dus dat de nieuwkomer alleen maar nog langer bezig is om alles in goede inzichten te plaatsen. Dit gaat dus ten koste van de productiviteit en de mogelijkheden. Dit kan gemakkelijk voorkomen worden op deze wijze.

Vergeet de functie niet

Ook is het belangrijk dat de opdrachten wel goed passen bij de functie. Het wil nog weleens voorkomen dat een nieuwkomer met laagdrempelig werk wordt opgezadeld. Bijvoorbeeld omdat de tijd ontbreekt om goede uitleg te geven. Dit is echter natuurlijk voor niemand van waarde. De medewerker maakt een valse start en op de langere termijn moet alle uitleg alsnog gegeven worden. Het is dus belangrijk om iedereen direct naar zijn of haar functie te beoordelen. Alleen op die manier is dan dus ook vanaf het eerst moment alles uit de mogelijkheden te halen met elkaar.

Kijk wat goed werkt

Het is ook belangrijk om een eigen visie op het inwerken te ontwikkelen. Elk bedrijf en elke branche is natuurlijk anders. Daarom is het slim om in de gaten te houden wat in eerdere fases goed werkte. Dit kan je dan bij nieuwkomers ook goed toepassen. Op die manier zorg je er dan dus ook voor dat je altijd het maximale uit de mogelijkheden haalt. Het is bovendien een stuk gemakkelijker om dan een nieuweling binnen de onderneming direct goed wegwijs te maken. Je weet immers wat daarvoor de ideale aanpak is binnen jouw specifieke bedrijf.

Previous Post

De snelle groei van thuiswerken

Next Post

Hoe bereik ik mijn doelgroep? 3 nuttige tips!

Next Post
Hoe bereik ik mijn doelgroep? 3 nuttige tips

Hoe bereik ik mijn doelgroep? 3 nuttige tips!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECOMMENDED NEWS

De voordelen van een zakelijk mobiel abonnement

De voordelen van een zakelijk mobiel abonnement

3 jaren ago
Upgrade jouw onderneming met logistiek advies voor optimale prestaties

Upgrade jouw onderneming met logistiek advies voor optimale prestaties

9 maanden ago
data

Optimaliseer Bedrijfsprestaties met Efficiënt Datamanagement

1 jaar ago
Online marketing

Wat doe je bij zoekmachine optimalisatie?

5 jaren ago

FOLLOW US

  • 139 Followers
  • 71.9k Followers
  • 205k Subscribers

BROWSE BY CATEGORIES

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

BROWSE BY TOPICS

accountant afscheid collega bedankjes afscheidscadeaus voor een collega bezoekersregistratie digital signage documentbeheer duurzame kantoorverlichting flexwerkplek kantoorruimte linkbuilding lunch catering marketing automation onderhoud van je bedrijfspand opslagruimte oud ijzer inleveren personeelsplanning stabiel energienet utiliteitsbouw vermogen beheren wagenpark zakelijke herenkleding zakelijke zonnepanelen zonnepanelen op bedrijfspand

Populaire berichten

  • Slippers werk

    Slippers naar het werk? Mag dat?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Nieuw platform voor online retailers vergroot B2C-marktbereik met gemak

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Haal je producten bij de groothandel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vergoot jouw magazijn met een Mezzanine vloer!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat zijn de meest voorkomende afvalstromen op kantoor?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

De blog voor ondernemers! Op deze website lees je blogs die te maken heeft met ondernemen.

Volg ons social media:

vrienden

Recente berichten

  • Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer
  • Slim ondernemen begint met efficiënt werken
  • Hoe maak je jouw bedrijf klaar voor een duurzame toekomst?

Categorieën

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

Bespaar ruimte en kosten met een papierpers op de werkvloer

mei 6, 2025
vergadering

Slim ondernemen begint met efficiënt werken

mei 6, 2025
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

No Result
View All Result
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In