Per jaar wordt er 1 of meerdere keren een relatiegeschenk gegeven. Soms kan het erg moeilijk zijn om iets passend uit te zoeken. Je wilt vaak iets leuks en persoonlijks geven. Dan is een relatiegeschenk van chocolade een leuke keuze. Op deze chocolade kan een logo worden gezet van, bijvoorbeeld het bedrijf waar het vandaan komt.
Waarom een relatiegeschenk
Veel mensen zullen denken dat je een relatiegeschenk zomaar krijgt, echter is het een vorm van marketing. De mensen die dit binnenkrijgen zijn hier vaak heel blij mee, wanneer er dan een logo van het bedrijf op staat worden de mensen steeds herinnert hieraan. Als mensen het logo van het bedrijf zien waar ze dit geschenk van hebben gekregen en ze vinden het leuk. Dan zullen ze hier over vertellen aan andere mensen. Dit is een groot voordeel, omdat er zo mond-op-mond reclame wordt gedaan.
Er zijn verschillende redenen waarom een bedrijf een relatiegeschenk kan sturen. Dit kan zijn om de relatie te versterken, te bedanken voor de loyaliteit aan het bedrijf, doelgroep te bereiken, bedanken voor een aankoop etc. Dit zijn dus veel redenen maar bij elke reden past chocola met een logo.
Waarom relatiegeschenk van chocola
Daar is eigenlijk een heel simpel antwoord op. Iedereen houdt van chocola. Chocola is voor iedereen leuk en het is erg populair. Wanneer je dan chocola met een logo opstuurt naar mensen is hun dag gemaakt en ze zien het logo van jouw bedrijf, dit zullen zij erg waarderen.
Deze geschenken zijn ook te variëren met verschillende soorten chocola, zo maak je het nog wat specialer. Deze geschenken zijn makkelijk te bestellen in grote en kleine hoeveelheden. Dus het is ook nog is makkelijk en niet al te duur. Je maakt mensen blij met een relatiegeschenk van chocola en het kost niet al te veel geld.
Hoe het logo op de chocola gaat
Er zijn verschillende technieken en manieren waarop een logo op de chocolade kan komen. De eerste stap is dus beslissen op welke manier je dit wilt en een idee maken van de chocola in het geheel. Er wordt eerst een matrijs gemaakt van het chocolaatje, eigenlijk een soort voorbeeld hoe het gaat worden. Het voorbeeld wordt gebruikt om de gietvormen van de chocola op de goede afmetingen te krijgen.
De 4 technieken die toegepast kunnen worden zijn als volgt: eetbare bedrukking, logo verzonken in de chocolade, reliëf chocola en in de vorm van bijvoorbeeld een product. Veel manieren waarmee gespeelt kan worden. Zo ziet het er altijd anders uit en maak je het uniek voor jouw bedrijf.