Wanneer je voor jezelf gaat beginnen, zijn er een aantal dingen waarover je moet nadenken. Zo ligt het misschien voor de hand om een ruimte te huren voor je onderneming, maar dat is tegenwoordig helemaal niet meer nodig. Steeds meer mensen werken namelijk vanuit huis, wat voordelen met zich meebrengt, maar ook voor problemen kan zorgen. Zo kun je een virtueel kantoor inschrijven op je huisadres, wat privacygevoelig kan zijn. Je kunt daarom ook kiezen voor een zakelijk inschrijfadres voor je contactgegevens. We gaan in dit artikel in op waarom dit virtuele kantoor een uitkomst kan zijn voor jou en je onderneming. Wil je meer lezen? Lees dan verder op de site van Amesto, waar je ook een overzicht met handige artikelen kunt vinden. Zij kunnen je op weg helpen.
Een zakelijk inschrijfadres
Met een virtual office huur je een adres dat enkel en alleen wordt gebruikt voor zakelijke correspondentie. Op het adres is dus geen kantoor gevestigd. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf niet gelijk aan je huisadres wordt gekoppeld, wat fijn is als je je privacy wilt behouden. Vaak kun je met een zakelijk inschrijfadres ook nog gebruik maken van andere diensten; zo kan post daar naartoe worden gestuurd, maar ook het aanvragen van een telefoonnummer of een digitale vergaderruimte is mogelijk.
Het gebruiken van een zakelijk adres versus een zakelijk inschrijfadres
Bij het opstarten van een onderneming zul je waarschijnlijk zowel de termen zakelijk adres als zakelijk inschrijfadres tegenkomen. Hoewel ze op elkaar lijken, betekenen ze niet precies hetzelfde. Zo gaat het bij een zakelijk adres om een fysieke werkruimte, waar bijvoorbeeld ook vergaderingen en andere werkzaamheden plaatsvinden. Bij een inschrijfadres maak je gebruik van een fysiek kantoor en werk je vanuit huis of een andere locatie die jou goed uitkomt.
De potentie van een virtueel kantoor
Door het gebruiken van een virtueel kantoor heb je verschillende voordelen. Zo kun je één inschrijfadres aan te houden en hoef je geen administratieve veranderingen door te geven als je na een tijdje op zoek gaat naar een andere kantoorruimte. Daarnaast kun je met een zakelijk inschrijfadres veel kosten besparen, omdat je verder geen kantoorruimte hoeft te huren. Tegelijkertijd zijn er ook een aantal nadelen verbonden aan een virtueel kantoor. Zo kan het voor klanten en zakenpartners onduidelijk zijn waar je onderneming precies gevestigd is. Ook heb je niet de volledige controle over het inschrijfadres en moet je er rekening mee houden dat er altijd onvoorziene omstandigheden kunnen zijn waardoor je niet naar het inschrijfadres kunt afreizen indien dat nodig is.
Bron: www.amesto.nl