zaterdag, april 1, 2023
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact
  • Login
No Result
View All Result
Home Ondernemen

4 tips om klanten tevreden te houden

admin by admin
november 18, 2022
in Ondernemen, Tips
0
4 tips om klanten tevreden te houden
0
SHARES
11
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Klanten aantrekken is minstens zo lastig als ze tevreden houden. De grootste bedrijven moeten het echter hebben van de klanten die weer terugkeren. Dit zijn de mensen waar je echt in moet investeren. Dat is echter niet zo gemakkelijk als het lijkt. Klanten blijvend aan je binden is een langdurig en blijvend proces. Wanneer het je eenmaal lukt om de klanttevredenheid van je bedrijf hoog te houden, zal dit een groots effect hebben op de resultaten die je boekt. Maar hoe pak je dit aan? Hoe hou je bestaande klanten tevreden?

1.      Schenk een blijvende herinnering

Unieke klantervaringen zijn wat je nodig hebt om naam te maken voor jezelf. Zodat de klant je blijft herinneren. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan geven van een relatiegeschenk. Laat sleutelhangers bedrukken met je logo en deel ze uit aan de klanten die echt belangrijk voor je zijn. Elke keer bij het pakken van hun sleutelbos, zullen ze aan dit lieve gebaar herinnerd worden.

Related posts

website

Wat je moet weten over ICT-opleidingen

maart 23, 2023
zakelijk

Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken

maart 23, 2023

Denk ook aan andere manieren om memorabele herinneringen te creëren. Ga bijvoorbeeld echt tot het uiterste om je klant te helpen. Lukt het bijvoorbeeld niet om de bestelling op tijd binnen te hebben en woont de klant dicht in de buurt? Rij dan zelf naar de klant toe om de bestelling af te geven. Dit zijn dingen die zelden gebeuren en daardoor echt naam maken voor je bedrijf. Dingen die weinig moeite kosten, maar wel voor een enorme naamsbekendheid zorgen.

2.      Weet wie de klant is

Natuurlijk heb je een goed idee van hoe de doelgroep eruit ziet. Maar weet je ook wie elke klant is? Wat zijn of haar achtergrond is? Het gezinsleven? Dit lijkt misschien onbelangrijk, maar het is juist wel van belang. Van belang om campagnes op maat te kunnen maken. Om in te spelen op de dingen die voor hen belangrijk zijn.

Om dat te bereiken is het belangrijk dat er heel hard achter de schermen wordt gewerkt om de contacten te onderhouden. Je kunt er ook voor kiezen om op andere manier meer over de klant te weten te komen. Bijvoorbeeld door enquêtes samen te stellen.

3.      Stuur persoonlijke berichten

Er is bijna geen consument meer die zich zal laten strikken door algemene verkoopmails en reclames. Dit zijn de berichten die ze dagelijks in grote getalen binnen zien komen. Om op te vallen is het belangrijk om een persoonlijke touch toe te voegen. Bijvoorbeeld door altijd de voornaam te gebruiken in de mails. Het kost misschien wat meer tijd, maar het zet wel de toon voor een langdurige klantrelatie.

4.      Verzamel feedback

Je weet niet waar de problemen binnen het bedrijf zijn als deze niet worden blootgelegd. Daarom is het belangrijk om feedback te verzamelen. En nee, deze hoeven niet altijd positief te zijn. Juist van de fouten kan er heel veel geleerd worden. Dit zijn de momenten waarop je echt dingen kunt veranderen voor het goede. Als je de klachten links zou laten liggen, verandert er nooit wat en zullen klanten ook niet blijven kiezen voor jouw diensten of producten.

Previous Post

Executive search: wat kan het voor een bedrijf betekenen?

Next Post

De kracht van een ketting van goud

Next Post
De kracht van een ketting van goud

De kracht van een ketting van goud

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECOMMENDED NEWS

inlegzonle

Wat zijn de voordelen van inlegzolen in werkschoenen?

5 maanden ago
display

Gebruik kliklijsten voor het maken van reclame

1 jaar ago
Papieren tasjes in verschillende thema’s

Papieren tasjes in verschillende thema’s

11 maanden ago
4-dingen-om-succesvoller-te-zijn

Succesvoller met deze 4 dingen

3 jaren ago

FOLLOW US

  • 122 Followers
  • 71.9k Followers
  • 190k Subscribers

BROWSE BY CATEGORIES

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

  • online retailers vergroot B2C-marktbereik

    Nieuw platform voor online retailers vergroot B2C-marktbereik met gemak

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Haal je producten bij de groothandel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat zijn de meest voorkomende afvalstromen op kantoor?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Slippers naar het werk? Mag dat?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vergoot jouw magazijn met een Mezzanine vloer!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

De blog voor ondernemers! Op deze website lees je blogs die te maken heeft met ondernemen.

Volg ons social media:

vrienden

Recente berichten

  • Wat je moet weten over ICT-opleidingen
  • Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken
  • Waarom kiezen voor glasvezel internet?

Categorieën

  • Analyses
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP

Populaire berichten

website

Wat je moet weten over ICT-opleidingen

maart 23, 2023
zakelijk

Een virtueel kantoor? Hier moet je over nadenken

maart 23, 2023
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

No Result
View All Result
  • Home
  • Economie
  • Ondernemen
  • Personeel
  • Tips
  • ZZP
  • Analyses
  • contact

© 2019 Ondernemingsgids.nl, de blog voor ondernemers

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In