Het belangrijkste doel van online marketing is je product of dienst via internet te promoten. Met als doel meer online klanten te werven. Het inzetten van online marketing kan op verschillende manieren en via allerlei online kanalen. Enkele voorbeelden zijn zoekmachine optimalisatie, social media marketing, online adverteren en content marketing.
Online marketing heeft ontzettend veel voordelen voor ondernemers. De belangrijkste drie voordelen om als ondernemer online marketing in te zetten hebben we hieronder op een rijtje gezet!
Reden 1. Voor elk budget
Een groot voordeel van online marketing is dat het ongelooflijk toegankelijk is. Voor elk budget is er wel een strategie te bedenken die een positief effect heeft op de omzet van je onderneming. Bij veel platformen, zoals Facebook en Google, kan je al adverteren vanaf enkele tientjes. Dit betekent dat je ook met een klein budget jouw doelgroep kunt bereiken. Als het gaat om online adverteren is het belangrijk om het budget zo efficiënt mogelijk te gebruiken. Veel ondernemers die zelf hun online marketing verzorgen beschikken niet over de kennis van een specialist, waardoor er onnodig veel advertentiebudget wordt verspild. Om je advertentiebudget efficiënt in te zetten is het nodig om een specialist in online advertising in te schakelen. Zij kunnen met hun expertise een slimme campagne opzetten.
Reden 2. Meetbaar
De meetbaarheid van resultaat is een ontzettend groot voordeel van online marketing. In tegenstelling tot offline marketing is het resultaat van online marketing gemakkelijk meetbaar, waardoor de resultaten nauwkeurig te meten zijn. Zo weet je als bedrijf precies hoeveel elke euro die je erin stopt uiteindelijk oplevert. Dit maakt het ook mogelijk om de campagnes continu bij te sturen en te optimaliseren voor het beste resultaat.
Reden 3. Specifieke targeting
Het belangrijkste doel van online marketing is natuurlijk het bereiken van je doelgroep om zo meer producten of diensten te verkopen. Het fijne aan online marketing is dat elke doelgroep tegenwoordig wel ergens op het internet te vinden is. Of dit nou op Facebook, Google of Linkedin is. Je doelgroep bereiken is met online marketing erg gemakkelijk. Je kan namelijk specifiek targeten op leeftijd, interesses, locatie en noem zo maar op.
Overtuigd om online marketing voor je bedrijf in te zetten? Vraag bij Blue Dragon naar de mogelijkheden voor het opzetten van een succesvolle marketingcampagne.