Heb jij een eigen webshop, maar blijven de verkopen uit? Wil jij graag meer resultaat halen uit jouw webshop? We geven je graag een aantal tips waar je naar kunt kijken om ervoor te zorgen dat jij maximaal resultaat kunt behalen met jouw webshop.
Word je gevonden?
Wordt jouw webshop gevonden op zoektermen waar je graag op gevonden wilt worden? Niet? Dan is het belangrijk dat je jouw webshop gaat optimaliseren voor zoekmachines. Kijk bijvoorbeeld of je gebruik maakt van de juiste content. Content waarin je zoektermen gebruikt waarmee je op die pagina gevonden wilt worden. Deze zogenoemde seo teksten helpen zoekmachines de desbetreffende pagina beter begrijpen. Hoe schrijf je een goede seo tekst? Allereerst is het dan goed om te weten wie jouw doelgroep is. Maak een ijkpersoon en omschrijf wat hun probleem is. Het antwoord is dan natuurlijk jouw product of jouw dienst. Als je weet met welke problemen zij zitten, kun je aan de slag gaan met een zoekwoorden onderzoek. Zo krijg je inzicht in de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt om de juiste content te gaan schrijven. Content waarin je deze zoektermen verwerkt.
Gebruiksvriendelijkheid
Is jouw webshop gebruiksvriendelijk? Heb je bijvoorbeeld een duidelijke menustructuur? Zijn de producten overzichtelijk en hoe gemakkelijk is het betaal proces? Wat ook zeer belangrijk is, is dat jouw webshop responsive is. Waar men vroeger voornamelijk online aankopen via de desktop deden, is dit steeds meer verschoven naar mobile. Zorg er daarom voor dat jouw webshop ook werkt op mobile.
Pagespeed
Pagespeed is een zeer belangrijk onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid van jouw shop. Als je een webshop hebt die heel langzaam laadt, stijgt jouw bouncepercentage. Waarom? Als het laden van een pagina te lang duurt, zal de bezoeker deze pagina verlaten. Er is dus een sessie geweest, maar er is geen actie geweest naar aanleiding van deze sessie. Het is een bounce dus. De gemiddelde internetgebruiker heeft geen geduld en daarom is de snelheid van een webshop een van de belangrijkste aandachtspunten. Hoe sneller jouw website is, hoe langer jij een bezoeker kunt vasthouden en hoe meer pagina’s zij op jouw webshop zullen bezoeken. Dit is namelijk uit onderzoek gebleken!
Succes!
Je hebt nu een aantal stappen die je kunt nemen om ervoor te zorgen dat je het maximale uit jouw webshop kunt halen. Vind je het echt te ingewikkeld? Dan kun je natuurlijk altijd de hulp van een online marketingbureau inschakelen. Zij kunnen jou precies vertellen wat je moet doen om jouw pijnpunten op te lossen, zodat ook jij het maximale uit jouw webshop kunt halen.