Het laten ontwikkelen van een professionele huisstijl is voor bedrijven erg belangrijk. De huisstijl maakt dat (potentiële) klanten je bedrijf makkelijker herkennen. Wist je dat consumenten gemiddeld vijf tot zeven contactmomenten nodig hebben, voordat zij een product bij een winkel kopen. Onder zo’n contactmoment verstaan we momenten van herkenning. Mogelijk komt een klant je logo en huisstijl op social media tegen, zien ze de naam van je bedrijf in de zoekresultaten of op een andere website, enzovoorts. Reden genoeg om te investeren in een nieuwe huisstijl. Dit artikel vertelt je meer over hetgeen waarop je moet letten.
#1: maak een huisstijl uniek
Zorg er allereerst voor dat je huisstijl uniek is! Wanneer je huisstijl te sterk op de stijl van een concurrent lijken, dan is de kans groot dat een mogelijk geïnteresseerde consument beide bedrijven door elkaar haalt. Het maakt dat je mogelijk klanten en daarmee omzet misloopt. Een unieke huisstijl creëer je bijvoorbeeld door voor een uniek contrast in kleuren te zorgen, door een opvallend lettertype te gebruiken, enzovoorts.
#2: zorg voor het gebruik van de juiste kleuren
Niet alleen moet je huisstijl uniek zijn. Ook is het belangrijk dat je huisstijl aansluit op de uitstraling van je organisatie. Kies je voor een blauwe of zwarte kleur, dan straalt je bedrijf autoriteit uit. Daar waar een rode of oranje kleur een speels tintje aan je logo geeft. Het maakt dat deze kleuren geschikt zijn voor een jongere doelgroep en minder voor zakelijke afnemers.
#3: schakel hulp in bij het ontwikkelen van een huisstijl
Het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl lijkt vaak makkelijker, dan dat dit in de praktijk is. Het is daarom verstandig om de hulp in te schakelen van een professionele partij. Zo’n partij kan je vaak voorbeelden laten zien van reeds ontwikkelde logo’s en huisstijlen. Het geeft je een beeld van de vaardigheden en creativiteit van zo’n design bureau. Een huisstijl laten ontwerpen kan voordelig via LogoSnel.nl.