Ieder bedrijfspand is in de basis onherkenbaar zonder reclame op de gevel. Daarom is het van belang om je bedrijfspand een gezicht te geven en reclame op de gevel aan te brengen. In dit blog vertellen we je over de verschillende mogelijkheden voor gevelreclame.
Doosletters
Doosletters worden ook wel 3D-letters genoemd. Het zijn wat dikkere soort letters waar Ledverlichting in zit. Je gevelreclame is daardoor dag en nacht zichtbaar. Het grote voordeel van doosletters is dat je iedere letter een unieke kleur en vorm kunt geven. Bovendien kun je een letter eenvoudig vervangen als dat nodig mocht zijn. Maatwerk doosletters bieden dus veel flexibiliteit.
Freesletters
Freesletters zijn dunne letters en geven je gevel een sjieke uitstraling. In tegenstelling tot doosletters zijn freesletters onverlicht. Echter, het is mogelijk om met behulp van Led spots de freesletters van onderaf te verlichten. Het geheel levert een stijlvolle aanblik op.
Lichtbakken
Lichtbakken bestaan uit één geheel en worden vaak op de kopse kant op de gevel gemonteerd. Het is een ideale oplossing van gevelreclame als je bijvoorbeeld een winkel hebt en je de aandacht van het winkelend publiek wil trekken. Het is van veraf al te zien waar jouw winkel gevestigd is.
Spandoeken
Spandoeken zijn de perfecte oplossing als je regelmatig een andere boodschap op de gevel wilt communiceren. Dit is dan ook de reden waarom je spandoeken vaak terugziet bij tuincentra of woonwinkels.
Dergelijke bedrijven hebben regelmatig nieuwe aanbiedingen die ze groots willen communiceren op de gevel. Spandoeken lenen zich daar bij uitstek voor. Dat komt namelijk omdat je een frame kunt laten monteren waardoor je iedere keer alleen het spandoek hoeft te vervangen en niet de gehele gevelreclame.
Bovendien zijn spandoeken relatief goedkoop in aanschaf dus ook vanuit financieel oogpunt is het een goede keuze als je wisselende boodschap wilt communiceren.
Waar moet je op letten bij de aanschaf van gevelreclame?
- Let erop dat de gevelreclame al op een afstandje nog goed te lezen is.
- Als je bedrijfspand gevestigd is op een locatie waar ook ‘s avonds mensen voorbijlopen, raden we je aan om altijd voor verlichte gevelreclame te kiezen.
- Communiceer niet alleen je logo of je bedrijfsnaam, maar communiceer ook de toegevoegde waarde van jouw producten of diensten op de gevel. Wat je namelijk als waarde toevoegt voor klanten is de reden waarom je klanten behoefte hebben jouw product of dienst. Je bedrijfsnaam dient meer ter herkenning en niet zozeer om potentiële klanten te interesseren om je bedrijf te bezoeken.
Waar kun je gevelreclame kopen?
Gevelreclame laat je maken bij een signingbureau. Dergelijke bureaus zijn gespecialiseerd in het ontwerpen van pakkende boodschappen die de aandacht trekken. We raden je van harte aan om advies te vragen voor het ontwerp van je boodschap en niet zelf al met een uitgedachte boodschap te komen. Al kan dat natuurlijk wel de input vormen voor het signingbureau om mee aan de slag te gaan.