Om dichter bij de doelgroep te komen en meer bekendheid te creëren is het van belang ze op de juiste manier en op de juiste plek te benaderen. Daar zijn talloze manieren van maar de meesten vallen onder de tak reclame. Waar deze blog over gaat is narrowcasting, het zegt u nu waarschijnlijk niks maar na de uitleg heeft u een beter beeld van waarom dit een ideale manier is van communiceren met de doelgroep.
Narrowcasting?
Narrowcasting is een vorm van reclame of marketing via narrowcasting schermen, het zegt u nu nog niks maar als ik wat hinten geef dan zal dat een lampje doen branden. U loopt door winkelcentrum Alexandrium en ziet reclameborden overal om u heen, met speciale aanbiedingen zoals de nieuwe iphone of de nieuwe collectie schoenen. Dat is narrowcasting, via schermen. Door deze schermen op de juiste plekken te hangen zoals bij winkels waar de content op het scherm een link mee heeft wordt de juiste doelgroep op de juiste locatie gepakt. Narrowcasting wordt ondersteund door digital signage software.
Tips omtrent narrowcasting
De manier waarop het scherm moet opgehangen worden, waar moeten we mee rekening houden en is de content wel goed? Dit zijn vragen waar u waarschijnlijk aan denkt, maar op sommige is het antwoord heel logisch. Wat betreft de content straks meer, eerst over de locatie van het scherm. Waar vooral rekening mee gehouden moet worden is het zonlicht, zonlicht weerkaatst en maakt het scherm niet zo goed zichtbaar. Ook de hoogte van het scherm moet op ooghoogte hangen.
De content
Belangrijk is dat de content er goed en verzorgd uit ziet zoals dat ook hierboven tussen de tips staat, de kleur en compositie moet opvallen, je wilt gezien worden. Dan is het soms makkelijker om de content te laten maken bij een grafisch bureau of online marketing bureau. Om qua uiterlijk en uitstraling bovenaan te staan en zo klanten te trekken.