Ben je voornemens om kantoorruimte te gaan huren? Het huren van een kantoor of werkplek kan een flinke uitdaging zijn. Maar niet met deze tips van kantoor- en werkplekverhuurder Workspot in Rotterdam. Met deze tips laat jij je niet meer verrassen. Succes in je nieuwe kantoor!
In 3 stappen de perfecte kantoorruimte vinden
De beste tip om de ideale kantoorruimte te vinden en te huren? Slim en doeltreffend te werk gaan. Volg deze 4 stappen in jouw zoektocht naar kantoorruimte. En je hebt jouw droomkantoor supersnel gevonden!
– Stap 1: een goede voorbereiding
– Stap 2: het kantoortype
– Stap 3: benader de juiste partij
Dus wil je bijvoorbeeld een kantoorruimte huren in Rotterdam? Volg dan deze 4 stappen. Hieronder staan ze verder toegelicht.
Stap 1: zorg voor een goede voorbereiding als je kantoorruimte gaat huren
Een goede voorbereiding is het halve werk (hoe cliché ook). Stel jezelf tenminste de volgende vragen:
- Hoelang ben ik bereid om te huren? 5 jaar, 2 jaar, 1 jaar, 3 maanden? Hoe korter je huurtermijn is, des te meer flexibiliteit je hebt. De keerzijde is dat de huurprijs verhoudingsgewijs duurder wordt naarmate je een kortere periode huurt.
- Welke locatie is ideaal voor mijn kantoor? Dichtbij je klanten, dichtbij je medewerkers of dichtbij het openbaar vervoer!
- Hoeveel vierkante meter kantoorruimte heb ik nodig? Denk eraan dat je circa 7 vierkante meter per persoon nodig hebt. Dit biedt genoeg lucht, licht en ruimte om prettig te kunnen werken.
- Wil ik de inrichting zelf regelen of wil ik turnkey kantoorruimte huren? Een turnkey kantoorruimte betekent dat je er plug & play kunt werken. Bureau’s, bureaustoelen, ladeblokjes, alles is al geregeld. Zelf regelen kan een prijsvoordeel hebben.
Stap 2: welk type kantoor heb ik nodig?
Er zijn verschillende kantoortypen in de markt beschikbaar. Een conventionele kantoorruimte kies je vaak wanneer je een eigen vloer nodig hebt van tenminste 200 vierkante meter. In overleg met de verhuurder regel je de afbouw en/of inrichting.
Maar je kunt ook kiezen voor een bedrijfsverzamelgebouw. Een bedrijfsverzamelgebouw kan ideaal zijn voor bedrijven die zelfstandig willen opereren en die geen aanvullende services nodig hebben. Je huurt effectief. En je hebt vaak de mogelijkheid om naar verloop van tijd uit te breiden in het bedrijfsverzamelgebouw.
Een business center is juist ideaal wanneer je meer services wenst. Vaak is er koffie, thee e.d. aanwezig. Worden er vergaderruimten en concentratieplekken gefaciliteerd en kan de post worden doorgestuurd.
De laatste optie is om een flexwerkplek (ook wel coworking genoemd) te huren. Je werkt dan vaak in een gemeenschappelijke ruimte. Je verbindt hier met andere ondernemers en zit niet meer in je eentje thuis.
Kies dus voor (1) conventioneel, (2) een bedrijfsverzamelgebouw, (3) een business center of (4) een flexwerkplek.
Stap 3: benader de juiste partijen wanneer je op zoek bent naar kantoorruimte
Waar begin je te zoeken naar je nieuwe kantoor? Start je de zoektocht op Funda of andere online platfora? Je kunt natuurlijk Googlen op ‘kantoorruimte huren plaatsnaam’ maar je zult zien dat je veelal dezelfde aanbieders tegenkomt. Tenzij je doorklikt naar pagina 2 en 3 in Google. Veel interessante lokale aanbieders van kantoorruimte kom je dan tegen. Natuurlijk kun je ook altijd de lokale makelaar bellen! En mocht je op zoek zijn naar kantoorruimte in Rotterdam? Bel dan Workspot.