VoIP betekent bellen via het Internet en is de nummer 1 oplossing voor zakelijke telefonie Voor ieder bedrijf is het contact met de klant en met de partners essentieel voor het uiteindelijke succes van het bedrijf. Het liefst zouden we natuurlijk face to face contact met iedereen willen, maar dat is niet heel efficiënt op het gebied van tijd en in veel gevallen ook niet haalbaar. Zakelijke telefonie is dan ook het meest verkozen communicatiekanaal voor de meeste bedrijven wereldwijd. Er zijn tal van mogelijkheden om dit te faciliteren en de ontwikkelingen van nieuwe technologieën is hierbij bepalend. VoIP bellen is op dit moment een van de meest efficiënte en beste manier om zakelijke telefonie te gebruiken. VoIP staat voor Voice over IP en betekent zoveel als bellen via het internet. Aan het gebruik van VOIP zitten meerdere voordelen verbonden.
Tip: VOIP bellen zakelijk
VoIP is goedkoper dan traditionele telefonie en staat garant voor de beste geluidskwaliteit
Een onderdeel dat voor elke ondernemer belangrijk is, zijn de kosten. VoIP is in vrijwel alle gevallen goedkoper dan traditionele telefonie. In veel gevallen zijn bedrijven een kwart minder kosten kwijt met VoIP dan met bijvoorbeeld ISDN en dit kan in sommige gevallen zelfs nog verder oplopen. Wat natuurlijk niet onbelangrijk is, is dat je met minder betalen niet inlevert op de kwaliteit. Het geluid met VoIP is van zeer hoog niveau en is vergelijkbaar met het hebben van een gesprek met de persoon in dezelfde ruimte.
Uitgelicht: VOIP abonnement zakelijk
VoIP bieder diverse mogelijkheden om een efficiëntieslag te maken en de service van het bedrijf te verbeteren
Naast de lagere kosten en vaak verbeterde geluidskwaliteit zijn er nog een aantal voorden op het gebied van VoIP die deze optie voor veel bedrijven interessant maakt. Omdat er via het internet gebeld wordt, is er geen reden voor een fysieke telefooncentrale op locatie en wordt alles beheerd vanaf een cloud. De bestaande internetverbinding kan in veel gevallen gebruikt worden om een VoIP centrale op te zetten. Qua efficiëntie zijn er ook tal van voordelen aan VoIP, omdat je bij veel pakketten de optie krijgt om gebruik te maken van het instellen van keuzemenu’s en antwoordapparaat opties, waardoor je jouw service via de telefoon voor klanten en partners aanzienlijk kan verbeteren. Wachttijden zullen met het gebruik van keuzemenu’s drastisch afnemen en mensen zullen direct bij de juiste persoon terechtkomen. Hierdoor wordt ook de ervaring van de beller met het bedrijf vaak positief beïnvloed.