Tot een paar jaar geleden waren koffiebekers met het logo of bedrukking van jouw bedrijf alleen maar beschikbaar in hele grote aantallen. Daardoor konden alleen maar de allergrootste bedrijven hun bedrukte koffiebekers inzetten op kantoor. Inmiddels is de markt veranderd en zijn branded koffiebekers ook beschikbaar voor kleinere bedrijven en kantoren. Maar waarom zou je überhaupt branded koffiebekers inzetten? Dat ga ik je haarfijn uitleggen.
Uitstraling.
“Het oog wil ook wat”. Toch? Koffiebekers dragen bij aan de professionele uitstraling van jouw bedrijf. Koffiebekers kun je namelijk bedrukken met alleen een logo of met een volledige opdruk aangepast aan de huisstijl van jouw bedrijf. Dan zijn koffiebekers veel meer dan alleen een koffiebeker. Dan zijn koffiebekers een verlengstuk van de marketing van jouw bedrijf. Koffiebekers zijn dus uitermate geschikt voor de merkbeleving!
Actiematig
Doordat je koffiebekers al in kleine oplages, vanaf 250 stuks, kan bestellen. Kun je koffiebekers inzetten voor acties op kantoor. Denk bijvoorbeeld het promoten de kernwaarden van je onderneming, de verkiezing van de medewerker van de maand of het kenbaar maken dat jouw bedrijf een certificaat in wacht heeft gesleept. Ook hierin zijn de mogelijkheden eindeloos. Iedereen in het bedrijf drinkt namelijk koffie of thee. Dan weet je zeker dat iedereen je boodschap ziet!
Duurzaamheid
Maar hoe verhouden al die koffiebekers zich nu tot het milieu? Zeer goed! Ik leg je graag uit waarom. Traditioneel worden vaak keramische kopjes ingezet. Gemiddeld kun je tot +/- 320 kartonnen koffiebekers gebruiken voordat deze bekers meer CO2 uitstoot hebben dan keramische kopjes. Om het een en ander in perspectief te plaatsen: als je kijkt naar een kartonnen beker met koffie, dan is de kartonnen koffiebeker voor 4% verantwoordelijk voor de uitstoot van CO2. De overige 96% van de CO2 uitstoot wordt veroorzaakt door de productie van de koffie zelf!
Samenvattend zijn branded koffiebekers uitermate geschikt op kantoor. Niet alleen omdat branded koffiebekers er zeer professioneel uitzien en bijdragen aan je merkbeleving maar ze zijn ook zeer goed actiematig in te zetten. Je koffiebekers zijn dan ineens een marketingtool. Ook kun je de bekers met een gerust hart inzetten als je kijkt naar duurzaamheid. Kortom, geen reden om geen branded cups op kantoor in te zetten lijkt mij!