Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw bedrijf altijd goed bereikbaar is. In bepaalde branches, zoals huisartsen, is de telefonische bereikbaarheid extra belangrijk. Maar eigenlijk is voor het elk bedrijf van groot belang dat de telefoonlijn altijd goed werkt. Het is dan ook niet gek dat er steeds meer ondernemers overstappen op VoIP zakelijk. VoIP staat voor Voice Over IP en zoals de naam al zegt, is het een vorm van bellen via het internet. Dit heeft veel voordelen. Ben jij benieuwd naar de belangrijkste voordelen van VoIP zakelijk? We zetten de 3 belangrijkste voordelen voor je op een rijtje.
Altijd een oplossing op maat
Geen enkel bedrijf is hetzelfde. De precieze behoeften qua telefonie verschillen onderling dan ook flink. Bij VoIP zakelijk is dat geen enkel probleem. Jouw zakelijke telefonie kan op deze manier namelijk helemaal op jouw bedrijf worden aangepast. Dat maakt VoIP zakelijk interessant voor grote bedrijven, maar net zo goed voor kleine of middelgrote ondernemingen. Deze vorm van telefonie is namelijk enorm flexibel en onbeperkt schaalbaar. Er is een onbeperkte capaciteit, waardoor de telefonie gewoon met jouw bedrijf meegroeit. Maar ook als je (tijdelijk) juist wat minder capaciteit nodig hebt, is dat eenvoudig aan te passen.
Altijd bereikbaar en hoge kwaliteit
Een wegvallend telefoontje, een krakende lijn en slechte bereikbaarheid zijn met VoIP zakelijk verleden tijd. VoIP verloopt namelijk via een server. Mocht deze server niet goed bereikbaar zijn, dan neemt een andere server het werk moeiteloos over. Zo blijf jij altijd bereikbaar. Bovendien is de kwaliteit van de lijn via VoIP altijd goed. Je hebt dus geen krakende lijnen meer en je bent altijd perfect verstaanbaar. Dat is een groot voordeel voor jou en jouw klanten. Ook is het mogelijk om het vaste nummer te koppelen aan een mobiel, zodat je echt altijd en overal bereikbaar bent.
Eenvoudig in te passen in jouw CRM-systeem
Meteen het juiste klantdossier open op je computerscherm zodra je een telefoontje aanneemt. Met VoIP zakelijk kan het. Het is namelijk vaak mogelijk om het telefoonsysteem aan jouw CRM-systeem te koppelen. Zodra een van jouw klanten belt, opent het systeem meteen alle gegevens uit het klantsysteem. Zo heb je direct alle relevante gegevens bij de hand en kun je optimaal het telefoongesprek voeren. Dit werkt prettig voor jou, maar heeft ook zeker voordelen voor jouw klant. Het gesprek kan veel soepeler verlopen en de klant hoeft niet meer te wachten terwijl jij de juiste gegevens zoekt.