We kennen het allemaal wel. Die irritatie op het moment dat we net in een spannende film zitten en er ineens een commercial break komt. Ook geeft je dit direct de gelegenheid om je glas met drinken even bij te vullen en wat lekkers op tafel te zetten. Mocht je dan tussen de regels door toch even naar de televisie kijken, dan is de kans vrij groot dat er altijd wel één comercial is die langere tijd blijft hangen. Niet voor niets dus dat er ook ieder jaar weer een verkiezing is voor de commercial met de grootste impact. Wanneer je dit als bedrijf of reclamebureau hebt weten te bewerkstelligen, dan weet je dat je iets goeds hebt gedaan! Maar waar moet een goede commercial eigenlijk aan voldoen?
Het doel moet duidelijk zijn
Wil jij voor je bedrijf een commercial laten maken, dan is het belangrijk wat het doel is van deze reclame. Je hebt namelijk maar heel even de tijd om de aandacht van de mensen te trekken, voordat de aandacht afdwaalt naar iets anders. Zorg er dus voor dat het direct duidelijk is waar het overgaat en wat je te bieden hebt.
Aantrekkelijk om naar te kijken
Je moet ervoor zorgen dat je de kijker van de commercial direct weet te triggeren. Het is daarom dus van belang dat je genoeg tijd en aandacht besteedt aan het visuele aspect van de commercial. Wanneer de boodschap nog zo goed is, maar het visuele gedeelte minimaal is, dan zal je merken dat de boodschap niet goed kan worden overgebracht. Zorg er dus voor dat je dit op een professionele manier weet aan te pakken.
Zorg voor een krachtige boodschap
Een goede commercial moet een krachtige boodschap bevatten die het doelpubliek aanspreekt en hen aanzet om het product of de dienst te kopen of te gebruiken. Dit is immers waar het uiteindelijk allemaal om draait. Helemaal wanneer je je commercial op prime time wilt laten uitzenden, is het wel belangrijk dat je de kosten ook weet terug te verdienen.
Tot slot
Het maken van een goede commercial is dus zoals je kunt lezen een flinke uitdaging. Niet voor niets zit er daarom ook vaak een heel creatief team achter een commercial die misschien nog geen 20 seconden duurt. Dit is namelijk het moment waar je ervoor moet zorgen dat je de kijker voor je weet te winnen en weet om te zetten tot op z’n minst een geïntegreerde potentiële klant.