Het is iets dat voor heel veel bedrijven makkelijker is gezegd dan gedaan: zichzelf op de juiste manier presenteren aan de buitenwereld. Op zo’n manier dat men weet wat het bedrijf doet. Maar dan niet alleen de zakelijke, misschien wat saaie kern. Nee, een goed bedrijf wil ook uitstralen wat voor sfeer zij binnen het bedrijf neerzetten. Wat hun normen en waarden zijn, hoe zij in het leven staan. Maar hoe breng je dat allemaal samen, bijvoorbeeld op een website?
Het gaat niet vanzelf
Zelfs als je een heel leuk, fris en maatschappelijk betrokken bedrijf hebt, gaat het daarmee op de juiste manier naar buiten treden niet vanzelf. Je kunt werkelijk alles goed doen binnen een bedrijf, misschien wel het leukste bedrijf ter wereld zijn, maar als je dat niet goed weet over te dragen aan de buitenwereld, zal niemand dat ooit weten.
Met het internet heeft ieder bedrijf er een enorm groot uithangbord bij gekregen. Een plek waar zij zichzelf kunnen presenteren. Laten zien wat zij doen, wat zij belangrijk vinden en wat je van hen kunt verwachten. Een buitenkansje, zou je zeggen. Al dit soort belangrijke informatie omzetten in een duidelijke boodschap, een voor zichzelf sprekende sfeer, dat blijkt echter nog veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want alleen zeggen dat je ‘maatschappelijk betrokken’ bent op je website is niet genoeg. Je moet er ook voorbeelden van geven. En dan liefst niet alleen in de vorm van een suf lijstje, nee, je moet het echt laten zien, uitstralen. Maar ja: hoe doe je dat?
Laat er eens iemand anders naar kijken
Om de buitenwereld goed te laten voelen wie je als bedrijf bent, en wat je doet, is het eigenlijk altijd raadzaam om er eens een buitenstaander naar te laten kijken. Deze kan veel beter in de rol van het publiek kruipen dan jij zelf kan, en op die manier veel beter jullie boodschap in iets concreets vertalen.
Om die reden kloppen veel bedrijven aan bij een design bureau, om samen dat wat een bedrijf is om te zetten in een uitstraling en boodschap. Een digital agency is de perfecte kandidaat om dit goed te vertalen naar een corporate website of opvallende campagne. Met de juiste tools en uitgebreide kennis van de markt en mogelijkheden, maken zij op basis van jouw input een helder plaatje, dat je bedrijf eer aan doet. Een goed bureau geeft jou de mogelijkheid om jezelf te onderscheiden van de rest, om te benadrukken wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Om je bedrijf te laten zien, zoals het écht is.