De vindbaarheid van jouw website vergroten is van essentieel belang om je bedrijf te laten groeien. Online marketing is immers nog nooit zo belangrijk geweest. Zeker nu de grootste doelgroep zich tijdens de coronacrisis online begeeft. Om de vindbaarheid van je website te vergroten is het belangrijk om zo hoog mogelijk in de bekendste zoekmachines terecht te komen. Mensen zoeken tegenwoordig immers alles via bijvoorbeeld Google. Producten, diensten, zelfs personen… het kan allemaal. Maar als er enorm veel verschillende hits zijn, dan ben je vaak minder snel geneigd om verder te klikken dan de eerste pagina’s of zelfs de eerste sites. Je kunt dan ook veel klanten mislopen door simpelweg te laag in Google te komen. Om dit te verbeteren is het inschakelen van een goed SEO bureau geen overbodige luxe. Maar hoe kies je deze?
Vraag verschillende offertes aan
De wereld van online marketing is werkelijk booming. Het is dan ook niet gek dat de online marketing bedrijven als paddenstoelen uit de grond blijven schieten. Het aanbod is dan ook reuze. Groot voordeel is dat het vaak niet noodzakelijk is om voor een SEO bureau bij jou in de buurt te kiezen. Doordat het overgrote deel online of per mail kan gebeuren, kun je voor elk bureau in Nederland kiezen. Dat maakt het maken van een beslissing echter wel direct een stuk gemakkelijker. Want waar let je dan wel op?
Ons eerste advies is om verschillende offertes aan te vragen. Welke SEO bedrijven vallen je direct op en ben je nieuwsgierig naar? Je zit nooit ergens direct aan verbonden, dus het kan zeker geen kwaad om verschillende offertes op te vragen bij diverse bedrijven. Zo kun je in elk geval een vergelijking maken op het gebied van de financiën.
Prijs zegt niet alles
Dat gezegd hebbende moeten we ook toegeven dat de prijs niet alles zegt. Het gaat natuurlijk om kwaliteit. Wanneer een SEO bureau relatief prijzig is, maar wel ontzettend goed werk levert, dan kan het juist een goed idee zijn om voor dit bureau te kiezen. Als het goed is kost een SEO bureau namelijk niet alleen geld, maar levert het ook nog eens ontzettend veel geld op. Veel meer dan je eraan hebt uitgegeven. Wanneer de resultaten goed zijn, moet je het dus enkel zien als een fikse investering die je op korte termijn weer dik zult terugverdienen.
Wanneer je twee bedrijven met een soortgelijke kwaliteit hebt gevonden, dan kan het natuurlijk geen kwaad om voor de goedkoopste te kiezen. Alle kleine beetjes helpen immers, nietwaar?
Lees reviews
Natuurlijk zal ieder bedrijf met de mooiste praatjes komen. Daarom is het vooral belangrijk om naar objectieve informatie op zoek te gaan. Gelukkig biedt de digitale wereld veel. Vaak is het dan ook bijvoorbeeld mogelijk om echte klantenervaringen te vinden. Van mensen die al eerder geholpen zijn door dit bedrijf. Zo weet je ongeveer wat je kunt verwachten van het klantencontact en of het überhaupt de moeite waard is om met ze in zee te gaan. Reviews lezen kan zeer waardevol zijn, maar blijf natuurlijk ook zelf logisch nadenken. Er zijn immers altijd mensen die voor de lol negatieve reviews plaatsen. Bekijk daarom vooral of het overgrote deel positief (of negatief) is en baseer daar vervolgens je oordeel op.